بازیهای آموزنده معمولاً به دلیل اینکه حاوی پیام های اخلاقی هستند کمتر مورد توجه قرار می گیرند. با روی کار آمدن فروشگاه های عرضه کننده بازیهای موبایل، شاهد تحولی در زمینه تولید بازی های آموزشی از نظر کمی هستیم. امروز می خواهم چند بازی با موضوع آموزش حجاب مخصوص دختران را معرفی کنم.

 

 دختران بهشتی(آموزش حجاب)

 

 دختران بهشتی(آموزش حجاب)

بازی دختران بهشتی با در نظر گرفتن نیاز دخترانی که به سن تکلیف رسیده اند یا در شرف این اتفاق هستند، آموزش های لازم را در قالب یک سرگرمی ارائه کرده است. بازی از سه بخش آموزش حجاب، آموزش شناخت محرم از نامحرم و بازی حجاب تشکیل شده. دو بخش آموزشی بصورت تعاملی نکات لازم را با صوت یک دختر بچه به نحو جالبی آموزش می دهد. اینکه چه بخش هایی از سر و بدن را باید پوشاند و اینکه محرم و نامحرم شامل چه افرادی می شود و در برخورد با نامحرم چه کاری باید انجام داد و از چه کاری جلوداری کرد، از ویژگی های این بازی مفید است.

 

مُدا

 

مُدا

این بازی به تقلید از بازیهای خارجی آرایشی و تغییر لباس، توانسته نمونه بومی خوبی را برای دختران ایرانی تهیه کند. مُدا از سه بخش طراحی صورت، تغییر لباس و تغییر ظاهر منزل، تشکیل شده که هر کدام دارای آیتم های بسیار زیادی است که بیشتر آن ها قفل بوده و با سکه مجازی می توان این آیتم ها را مورد استفاده قرار داد. در ابتدا بازی 20000 سکه مجازی به بازیکن هدیه می دهد و قابلیت خرید درون برنامه ای هم دارد. مُدا با ویژگی هایی که دارد، برای دختران نوجوان مناسب تر است.

 

 حجاب زیبای من

 

حجاب زیبای من

در بازی حجاب زیبای من همانطور که از اسمش پیداست، به شخصیت های بدون حجاب کمک می کنیم تا پوشش مناسب اسلامی به تن کنند. این بازی مناسب دختران کم سن و سال بوده و با طراحی نقاشی مانند خود و به علت سادگی بیش از حد نمی تواند برای سنین بزرگ تر جذابیت کافی را داشته باشد. بازی در دو نسخه دمو (رایگان) و نسخه پولی به قیمت 2000 تومان عرضه شده و از مارکت کافه بازار می توان آن را دریافت کرد.