سیاره : قسمت اول

 

بازی ماجرایی سیاره : قسمت اول برای سیستم عامل اندروید و در مارکت کافه بازار عرضه شده است. با نگاهی به تصاویر بازی متوجه می شوید که با یک کار نسبتاً خوب طرف هستید و از آن دسته کارهایی نیست که جدیداً باب شده از یکدیگر کپی برداری کنند و نهایتاً یک بازی پر از نقص را به اسم اپیزودی به خورد مخاطب دهند. سیاره حرفی برای گفتن دارد که در قالب یک گرافیک پیکسلی که یادآور بازی های ماجرایی قدیمی کامپیوتری است، کاملاً بی سر و صدا کارش را آغاز کرده.

 

شروع بازی با یک دموی کمیک مانند و روایت داستانی بی کلام؛ اما دارای نوشته های فارسی همراه است. فضای بازی کمی آدم را یاد فیلم سینمایی ادیسه فضایی، اثر کوبریک می اندازد. شخصی با تصمیم خود به فضا می رود و در حالی بازی را آغاز می کنیم که او گذشته را به یاد نمی آورد و نمی داند کجاست و چه می کند.

 

اولین نکته درباره بازی این است که مستقیم بعد از نمایش لوگوی بازی و عنوان سازنده وارد داستان و سپس گیم پلی بازی می شویم و هیچ منوی اولیه ای در کار نیست. البته بعد از اینکه وارد گیم پلی می شویم در صورت اشاره روی دکمه بازگشت سیستم عامل، منوی بازی ظاهر می شود که قابلیت ذخیره و بارگذاری را دارد. در صورت ورود مجدد نیز قابلیت از سرگیری داستان (شروع مجدد) وجود دارد.

 

در سیاره با یک بازی اشاره و کلیک استاندارد طرف هستید. در محیط بازی بگردید و اشیاء مختلف را امتحان کنید تا معماها را کشف کنید. بازی با توجه به چند قسمتی بودن آن در این شماره بسیار کوتاه است؛ اما ارزش یکبار امتحان کردن را دارد. نام شخصیت اول فاش نمی شود و تنها با گشت و گذار در دو اتاق محفظه سفینه فضایی و با خروج از آن کمی هم در محیط اطراف بازی جریان دارد. همه چیز بدرستی تعبیه شده و شما برای پیشبردن این ماجرا به مشکل خاصی برخورد نمی کنید. اگر کمی حوصله به خرج دهید و خوب به اشیاء اطرافتان توجه کنید بدون هیچ راهنمایی خواهید توانست بازی را به اتمام برسانید.

 

گرافیک بازی بصورت دو بعدی پیکسلی طراحی شده. این گرافیک برای یک بازی ماجرایی رضایت بخش است و تنها ایراد آن در نحوه طراحی کاراکتر که کمی زشت به نظر می رسد و محفظه اولیه سفینه که ابعادی کشیده دارد و گویا داریم از زاویه خاصی به آن می نگریم، کمی توی ذوق می زند. انیمیشن ها خوب هستند. علاوه بر این صداها به خوبی انتخاب شده اند و حس خوبی را منتقل می کنند. مثل صدای بالا رفتن از نردبام و باز و بسته شدن در و پوشیدن لباس و ... همگی خوب از کار در آمده اند.

 

معماها به گونه ای طراحی شده اند که مانند همه بازی های ماجرایی برای پشت سر گذاشتن آن ها نیاز به رفت و برگشت در محیط و امتحان کردن اشیاء دارید. در مجموع پیشنهاد می کنم این بازی خوب ایرانی را که در میان بازی های پر زرق و برق کافه بازار خصوصاً در هجمه بازی های فارسی سازی شده فراوان، گم شده و به سختی به چشم می آید را امتحان کنید. به امید حمایت از بازی های خوب و خوش ساخت ایرانی.

 

سیاره : قسمت اول